Przepływomierz - czy tak ma być?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pablik
    Classic
    • 2007
    • 8

    Przepływomierz - czy tak ma być?

    Ale uważać trzeba ja mam benzynkę i już rozbiłem raz miskę olejową :cry: Ale od pewnego czau jeżdrzę ostrożniej i nie pcham się na wysokie krawężniki i jest gites 8)
    pablik
  • kicus_tomek
    Drive
    • 2006
    • 72

    #2
    Przepływomierz - czy tak ma być?

    Zdiagnozowałem wreszcie przyczynę mulenia mojej Octy - przepływomierz.
    Kupiłem oryginalny wkład Boscha (205 zł), założyłem i rzeczywiście Octa przyspiesza aż miło (nie ten samochód). Jednakże występuje jeden dziwny objaw. Przes pierwsze kilkanaście sekund po odpaleniu i natychmiastowym ruszeniu jest strasznie mułowata, dopiero po kilkunastu sekundach występuje zjawisko jakby przepływomierz zadziałał i rwie do przodu normalnie i wszystko jest ok aż do momentu następnego uruchomienia silnika. I tu historia się powtarza, najpierw muł a po kilkunastu sekundach jest ok.
    Czy przepływka potrzebuje tych kilkunastu sekund aby zacząć dostarczać komputerowi
    potrzebne informacje czy powinna już działać od momentu odpalenia?
    Ostatnie zauważyłem, że nie chodzi tu o czas tylko o obroty. Dopóki chociaż raz nie przekroczę 2500 obr/min to jest muł, jak tylko raz przekroczę 2500 to jest ok aż do następnego zgaszenia i odpalenia motoru i historia się powtaża

    Komentarz

    • jkapitan
      Drive
      • 2006
      • 59

      #3
      Z tego co wiem to od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce.

      Komentarz

      • nico21
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 2640
        • Volkswagen

        #4
        Ja tez wymieniłęm ostatnio przepłwomierz i nie mam takiego problemu. Samochod zaraz po odpaleniu ma to co powinien i zbiera sie bez problemu.
        A podpinałem vag`a? moze tam cos wyjdzie.
        DACAR.team

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Moze sie przycinac N75 i bedzie taki objaw. Poprostu z poczatku nie wysterowuje turbiny, dopiero potem zaczyna ja ladowac normalnie.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • kicus_tomek
            Drive
            • 2006
            • 72

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Moze sie przycinac N75 i bedzie taki objaw.
            A jaka na to rada?
            Vag był podpięty przed montażem przepływki a po montażu już nie.

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #7
              Zamieszczone przez kicus_tomek
              A jaka na to rada?
              Kupić nowy N75 standard ze pada koszt ok 130zł w ASO. Najlepiej sprawdz błąd na VAG-u jak go nie będzie pojezdzij z podpiętym VAG-iem i obserwuj wskazania kanału 011 jakie jest ciśnienie wymagane a jakie rzeczywiste jak bedziesz widział ze rzeczywiste wariuje to napewno N75. Bo tak jak chłopaki pisali przepływka nie potrzebuje nic by działac odrazu powinna działać czyli to nie ona będzie problemem.
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • kicus_tomek
                Drive
                • 2006
                • 72

                #8
                ok dzięki, w poniedziałek pojadę na vag'a

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Jako ze temat przeplywomierza to zadam pytanie
                  Czy jezeli jest on padniety i podlaczymy do niego BOX-a ,to czy auto bedzie jezdzic normalnie? Box daje bledne dane ,czyli te z przeplywkie sa chyba pomijane/zmieniane?
                  Jezeli by to dzialo ,to by byla alternatywa do kupna nowej przeplywki ,bo cena box-a (pomijam ze box to zlo) jest mniej wiecej taka sama ,a i konie leciwe by doszly :szeroki_usmiech
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #10
                    Nie tak dokońca. Tak w skrócie i ogólnikowo -> wydaje mi sie ze przepływka informuje ile potrzeba jest powietrza, a BOX oszukuje temperature. Tak mi sie wydaje, poza tym jak jest padnięta przepływka powyzej 3 tyś wariuje i box też by wariował.
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez neck99
                      Nie tak dokońca. Tak w skrócie i ogólnikowo -> wydaje mi sie ze przepływka informuje ile potrzeba jest powietrza, a BOX oszukuje temperature. Tak mi sie wydaje, poza tym jak jest padnięta przepływka powyzej 3 tyś wariuje i box też by wariował.
                      Mi sie wydawalo ,ze box oszukuje mieszankie powietrza (sztucznie ja zawyza) i w tedy komputer podaje wiecej paliwa :roll:
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • neck99
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1326

                        #12
                        Wiesz pewnie są rózne boxy. Wydaje mi sie, że w większości działają one na zasadzie oszukiwania temperatury paliwa. Inna temp. ma gęstość paliwa o temperaturze 0 a inną gdy paliwo ma np 90 stopni. Dlatego box fałszuje ten sygnał i dlatego sterownik podaje inną dawke paliwa. Tak, że przepływka w dalszym ciągu jest osobym tematek który musi być sprawny Walnięta przepływka + BOX to chyba koszmar dla autka
                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Re: Przepływomierz - czy tak ma być?

                          Zamieszczone przez kicus_tomek
                          ...........Przes pierwsze kilkanaście sekund po odpaleniu i natychmiastowym ruszeniu jest strasznie mułowata.....
                          Chyba nie jest to zdrowe dla turbiny i silnika. Ja przed rozgrzniem do normalnej temp. nie butuje auta...
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Masmo, Tak to wiadome, ale efekt jest taki, ze ty dodajesz gazu a to auto wcale nie ma checi przyspieszac, rozpedza sie jakby byl zaciagniety hamulec reczny. Ja w tym tygodniu tez musze rozwiazac ta zagadke, bo mam tak coraz czesciej, ale nie zawsze.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • kicus_tomek
                              Drive
                              • 2006
                              • 72

                              #15
                              to oczywiste że nie daję w palnik na zimnym motorze, chodzi mi o to że jak jest zarówno i zimny i gorący to po każdym odpaleniu muszę przekroczyć 2500 obr/min i następuje efekt jakby się coś odetkało i dalej jeździ się normalnie

                              Komentarz

                              • Lacrima
                                Classic
                                • 2005
                                • 35

                                #16
                                Zamieszczone przez Samiec
                                Jako ze temat przeplywomierza to zadam pytanie
                                Czy jezeli jest on padniety i podlaczymy do niego BOX-a ,to czy auto bedzie jezdzic normalnie? Box daje bledne dane ,czyli te z przeplywkie sa chyba pomijane/zmieniane?
                                Jezeli by to dzialo ,to by byla alternatywa do kupna nowej przeplywki ,bo cena box-a (pomijam ze box to zlo) jest mniej wiecej taka sama ,a i konie leciwe by doszly :szeroki_usmiech
                                Działanie przepływomierza jest bardzo proste. Komputer składając mieszankę, składa ją wagowo (tlen + paliwo). W przepływomierzu jest drucik, który zostaje nagrzany do zadanej temperatury, następnie pęd powietrza studzi ów drucik do jakiejś temperatury. Teraz komputer wie ile waży dana porcja tlenu na podstawie temperatury drucika. Wiadomo, że jeśli powietrze cieplejsze jest lżejsze, co za tym idzie potrzeba go więcej do mieszanki. BOX może i przekłamuje, ale podejrzewam nie dużo na +/-. Przepływomierz musi być sprawny. Zobacz jaki masz rozrzut temperatury powietrza od -20 w zimie do +40 w słońcu... To dla mieszanki myślę BARDZO duża różnica i BOX nie może podawać stałej podwyższonej/zmniejszonej wartości.

                                To tak moim skromnym zdaniem.
                                dziwne, u mnie to działa

                                Komentarz

                                • kicus_tomek
                                  Drive
                                  • 2006
                                  • 72

                                  #17
                                  odświeżam temat, byłem dziś wreszcie podłączyć kompa i wyskoczył błąd jakiegoś czujnika przy pedale gazu, samych czujników nie ma trzeba wymieniać cały pedał.
                                  Jak myślicie czy to on może być przyczyną kłopotów o których napisałem na początku mojego postu? Pedał kosztuje 320zł :cry: więc wolę się 3 razy zastanowić bo jak wymienie a objawy nie ustąpią a kasa w błoto.

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kicus_tomek
                                    ..... jakiegoś czujnika przy pedale gazu, samych czujników nie ma trzeba wymieniać cały pedał.
                                    Jak myślicie czy to on może być przyczyną kłopotów o których napisałem na początku mojego postu? ....
                                    Podłącz Vag-Com'a i przjedź się z włączonym kanałem 10-tym na którym masz położenie pedału gazu, jak się będzie zacinać znaczy że to jest to...
                                    Powodzenia.
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • nico21
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 2640
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      a propo tego czujnika przy pedałąch. Czy sa one we wszystkich ocaviach??? Czy tylko w pewnych wersjach, od pewnego rocznika :?: :?: :?:
                                      DACAR.team

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Jak masz gaz na linke to go nie masz. Pierwsz 1.8T tak mialy i pewnie wszystkie 1.6 A potem zaczeto montowac gaz elektroniczny czyli wlasnie na potencjometrze, ktory prawde mowiac pracuje w dosc specyficznych warunkach. Parujaca z butow woda, sol itd zima caly czas na niego dzialaja. :|
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • daneczek76
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3642
                                          • Toyota

                                          #21
                                          szczerze mówiąc wole linke auto reaguje odrazu a nie pochwili przynajmniej takie odczucie miałem ja kiedy przejechałem sie AEE na lince i AQY na potencjometrze. a co do zaworu to gdy jest padnię to z tego co wiem autko wiecej jak 130 jechać chęci niemiało po wymianie było ok.
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz

                                          • nico21
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 2640
                                            • Volkswagen

                                            #22
                                            daneczek76, ja ma AQY i gaz ma na linke chyba to musiało byc montowane w nowszych rocznikach. A czy ten potencjometr jest przydatny do tempomatu??
                                            DACAR.team

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez nico21
                                              daneczek76, ja ma AQY i gaz ma na linke chyba to musiało byc montowane w nowszych rocznikach. A czy ten potencjometr jest przydatny do tempomatu??
                                              Elektroniczny pedał gazu jest niezbędny dla tempomatu i dla ASR. Nie wiem jak benzyna ale chyba wszystkie TDI tak mają.
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Masmo zgadza sie ze TDI maja elektroniczny :!: ale nie zgadza sie ze jest niezbedny dla tempomatu - znajomy ma w A3 1.8T z gazem na lince zalozony tempomat - po prostu potrzebne jest takie sprytne urzadzonko :wink:

                                                Komentarz

                                                • Paweł
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 84

                                                  #25
                                                  Czy przepływkę można zepsuć?? Sprawdzałem stan filtra powietrza. Po zmontowaniu i odpaleniu usłyszałem jakiś krótki metaliczny dźwięk. Wyjecjałęm na jazdę próbną, a auto nie jedzie. Przyspiesza między 2500-3000 obrotów a przed i po muł. Dzisiaj wymontowałem przepływkę i zobaczyłe dwa sterczące styki i rysunek jakby opornika. Czy coś odpadło od przepływki??? Czy można jeździć z wyłączoną przepływką, bo jeździ lepiej??
                                                  No i się doczekałem, VectraC, 5dr, 1.9, 150KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...